15 Eylül 2020 Salı

Elyaftan nihai ürüne - Gelişmiş Tekstil Kaynağı



Marie O’Mahony tarafından Amaca yönelik algılama sunan liflere, mevcut pandemi ile daha kararlı bir vurgu yapılmıştır. Pek çok akıllı malzeme ve giyilebilir teknoloji gibi, pek çok heyecan verici gelişme olabilir, ancak aynı derecede ileriye dönük bir uygulama bulmak zor olabilir. Levi’s, H&M, Ganni ve Royal College of Art araştırmacılarından bazı yeni örnekler, yeniliğin elyaftan nihai ürüne nasıl taşınabileceğini gösteriyor.
Hennes & Mauritz AB veya daha çok bilinen adıyla H&M, hızlı moda giyimiyle tanınan çok uluslu bir İsveç şirketidir. Şirket, moda perakendeciliğinde yerel inovasyon yaratmayı amaçlayan bir platform olan inovasyon merkezi H&M Lab'ı kurdu. Hem müşteriler hem de yeni başlayanlar ile birlikte yaratma aracını kullanan laboratuvar, tüketici için olumlu etkilerle daha sürdürülebilir bir gelecek sunan ürün ve hizmetler geliştirmek için oluşturuldu.
H&M, kullanıcıya sevdiği biri tarafından dokunulduğu hissini vermek için algılama teknolojisini kullanan bir kot ceket olan "Giyilebilir Aşk" ı yaratmak için Berlin merkezli giyilebilir teknoloji şirketi Boltware ile işbirliği yaptı. Her ceketi, uygulama için ayrı bir kayıt kodu verilir. Kullanıcı daha sonra, uygulamanın "Aşk Listeleri" ni kullanarak arkadaşlarını ve sevdiklerini bağlantı kurmaya davet edebilecekleri bir profil oluşturur.
Arkadaşlar ve sevdikler, kullanıcıya dijital bir hatırlatıcı olarak göndermek üzere kendi kişisel dokunma modellerini oluşturmaya devam edebilir. o kişiyi düşünüyorlar. Fikir yeni değil, 1995'te Nicola Lefevre ve Swee Tiing Chua, ardından Londra Mimarlar Derneği'nden (AA) yüksek lisans öğrencileri, bir masajın modem aracılığıyla başka bir kişiye gönderilmesine izin veren bir Kör Randevu Vücut kıyafeti geliştirdiler. Tasarımları üretime geçmedi ve teknoloji o zamanlar onu ticarileştirmek için mevcut değildi.
Ama şimdi öyle. Bluetooth üzerinden Giyilebilir Aşk uygulaması kullanıldığında, algılama teknolojisinin artık bir modeme bağlanmasına gerek kalmıyor ve yaşadığımız zamanlar için insanlara, en önemlisi dokunarak bağlantı kurma fırsatı sunuyor. Modanın çevresel etkisi, izlenebilirlikte yeni gelişmelerin yanı sıra giyimle daha fazla tüketici etkileşimi yaratmaya yönelik yenilikçi tasarım yaklaşımlarını da beraberinde getiriyor.
Bu amaçla Levi's®, Danimarka'nın Ganni moda markasıyla işbirliği yaparak "Love Letters" adlı bir Kiralanabilir dönüştürülmüş kot giysilerin kapsül koleksiyonu. Yaklaşımlarında benzersiz olan şey, yamalar halinde yerleştirilmiş ve bir akıllı telefona bağlanan Yakın Alan İletişimi teknolojisinin kullanılması, giysinin geçmişi ve önceki kiracıların açığa çıkarılmasıdır, böylece bu, basitçe yükseltilmiş eski Levi's ve amaca uygun denim. Örnek olarak, bir Ganni x Levis'in yüksek dönüştürülmüş Levis 501 kotları, Amerika Birleşik Devletleri'nde bir hafta veya iki hafta için 55 dolara 87 dolara kiralanabilirken, perakende fiyatı 375 dolardan veriliyor.
Aşınma belirtileri ve bir giysinin nasıl giyildiği, denim meraklıları tarafından uzun zamandır takdir edildi ve bu şekilde piyasaya sürülmesi akıllı bir ürün haline geldi. Nordic Swan etiketli çevre standartları, her bir giysi temizlenip yeniden kiralanmadan önce yetmiş iki saat süreyle saklandığında temizlik sürecinde karşılanır. Giysi, ürünün çevresel etkisinin her ayrıntısının göz önünde bulundurulması için bir RePack yeniden kullanılabilir pakette teslim edilir.
Horizon 2020 finansmanı (araştırma ve inovasyon için AB finansman programı) ile Queen Mary University of London, University of Manchester ve Royal College of Art'taki araştırmacılar, bant genişliğine 3 GHz ile 3 GHz arasında değişen grafen tabanlı esnek bir anten geliştiriyorlar. 9 GHz. İletken yama, vücut merkezli, biyomedikal ve giyilebilir uygulamalar için tasarlandığından, cildin yanında rahatlık için alt tabaka olarak pamuğu kullanır. Özellikle demans ve Alzheimer hastalığından muzdarip hastalar için akıllı giysi tasarımında kullanılması amaçlanmıştır.
Daha esnek bir anten, ister hareket halinde ister uzun süre hareketsiz bir konumda olsun vücuda daha kolay uyum sağlar. Aynı zamanda giysiye daha kolay dahil edilmesi bekleniyor, bu da genel olarak akıllı giysilerin üretiminde ve ölçeklendirilmesinde bir avantaj. Çevresel faktörlerin burada da oynayacağı bir rol var.
Grafen, ömürlerinin sonunda çıkarılması daha zor olan metallere bir alternatif sunuyor. Araştırmacılar, elektromanyetik mühendisliği malzeme bilimi ile birleştiren çok disiplinli bir yaklaşımı bir araya getiriyor. Burada belirtilen önemli eğilimlerden biri, sektördeki yenilikçilerin teknik yeniliğin ötesinde, geliştirmenin en erken aşamasından itibaren ürünün nihai kullanımına “nasıl ve neden” bakmalarıdır.
Bu, ilgili sorular sormayı gerektirir. İnsanları, özellikle de zorluklarla veya dezavantajlarla karşı karşıya olanları olumlu etkileme potansiyeli nedir ve çevresel sonuçlar nelerdir? Giyilebilir teknoloji sektörü ölçek ve daha dijitalleştirilmiş bir üretim sürecine ulaşmak için çabalarken, bu gelişmeler bazı çözümler de sağlayabilir. Her yerde bir galibiyet.
Marie O’Mahony bir endüstri danışmanı, yazar ve akademisyendir. Thames and Hudson tarafından yayınlanan gelişmiş ve akıllı tekstiller üzerine birkaç kitabın yazarı ve Londra Kraliyet Sanat Koleji'nde (RCA) Misafir Profesör ve Advanced Textiles Source'a düzenli olarak katkıda bulunuyor ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder